De beste vintage wensen
Goede voornemens zijn heel vintage. We willen altijd een beter mens worden. Minder eten minder drinken, meer bewegen en vooral gezonder leven dus. Maar van die voornemens komt doorgaans weinig terecht. Ik las ergens de verzuchting: “ik wou dat mijn problemen net zo lang duurden als mijn goede voornemens stand houden”, oftewel, kort. Maar op deze plaats lijkt het me wel fijn ene paar echte vintage wensen te plaatsen, want het kan altijd beter!
Online vintage kopen kan beter
Het wordt steeds eenvoudiger en betrouwbaarder om online vintage kleding en jurken te kopen. De website eigenaars zijn verplicht je geld terug te storten inclusief verzendkosten wanneer je een zending compleet retourneert. Ook zou je dat geld binnen 14 dagen terug op je rekening moeten hebben. Onlangs wees onderzoek uit dat dat nog lang niet altijd het geval is, dus daar zouden de websites een beetje beter hun best op kunnen gaan doen.
Nog beter vintage aanbod
Veel vintage jurken kun je online kopen, maar lang niet altijd zijn alle maten voorradig en dat is jammer. Soms is een jurkje dat je uitkiest er zelfs helemaal niet. Gebeurt dat een paar keer achter elkaar, dan haak je als consument af en ga je een andere site of webwinkel. Daarom wens ik dat alle webeigenaren hun voorraad goed bijhouden en geen dingen laten zien die ze niet in huis hebben en ook nooit zullen krijgen.
Beter gratis retourbeleid
Veel webwinkels en dus ook degene die vintage jurken verkopen geven niet de verzendkosten terug als je iets terug stuurt. Bovendien moet je ook nog betalen voor je retourzending en dus betaal je eigenlijk twee keer voor niets. Ook daarin kunnen webwinkels zich verbeteren. Misschien net als Zalando doen die gratis verzend en waar je ook gratis je spullen naar terug kunt sturen. Waarschijnlijk verhoogt Zalando ongemerkt de prijzen van zijn jurkjes en schoenen, maar de consument weet tenminste waar hij aan toe is. Geen verborgen kosten en daarom koopt de consument gemakkelijker. Zalando is niet voor niets één van de meest snel groeiende webwinkels van afgelopen jaar, of zie ik dat verkeerd heren?
Betere aansluiting bij vintagenieuws
Veel vintage sites beloven je op de hoogte te houden van nieuwtjes op het gebied van vintage kleding en evenementen, maar vervolgens hoor je nooit meer wat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je klanten aan je site binden dan moet je ervoor zorgen dat je voortdurend in het nieuws blijft en de consument op de hoogte houdt van belangrijke ontwikkelingen en aanwinsten en aanbiedingen. Uiteraard weer niet teveel want dan haken mensen ook af. Maar helemaal nooit een nieuwsbrief over je favoriete kledingmerk of vintage stijl, bijvoorbeeld de jaren 50, is ook niet goed. Het zou ook leuk zijn als lezers gewoon eens reageren, bijvoorbeeld wanneer ze een leuk jurkje kochten bij vintage-jurk.nl. Dan wordt het al een stuk leuker en interessanter voor anderen om hier te komen kijken! Kom op dames, laat eens wat van je horen?